Velkommen til Axept - uddannelse og udvikling
Velkommen til Axept - uddannelse og udvikling
Indkøbskurv 0

Skal vi dele viden?

Axept A/S

ALLE blev bedt om at gøre det, og

ALLE var sikre på,

at NOGEN ville gøre det.


ENHVER kunne have gjort det,

men INGEN gjorde det.


NOGEN blev sure,

da det jo var ALLES job.


ALLE mente,

at ENHVER kunne gøre det,

men INGEN indså,

at ENHVER ikke ville gøre det.

 

Til slut beskyldte ALLE NOGEN for,

at INGEN havde gjort,

hvad ENHVER kunne gøre.

 

At få delt sin viden og at få indhentet den nødvendige viden kan være en svær øvelse i organisationen


Mon ikke vi ALLE – eller i det mindste NOGEN af os - kender ovenstående? ENHVER kan dog helt sikkert sætte sig ind i, hvordan det er, når INGEN gør NOGET, NOGEN har bedt om, og som ALLE burde vide.

At få delt sin viden og at få indhentet den nødvendige viden kan være en svær ting og en af grundene til, at virksomheder i dag prioriterer vidensdeling som en del af organisationens kultur.

Vi er meget stolte af at være det konsulenthus, der får lov til at stå for hele implementeringen af vidensdeling og koordinerende kommunikation i en stor national og international virksomhed med et par tusinde medarbejdere.

Processen er i fuld gang og det er meget spændende. Alle direktørerne har været på uddannelse internt i egen organisation, hvor vi har arbejdet med vision (som indeholder vidensdeling) og strategigrundlag.

Alle lederne er nu også i fuld gang med uddannelsen, og i det tidlige efterår tog vi hul på undervisningen af de mange hold medarbejdere.

Vi glæder os så meget til, at hele organisationen summer af ALLE, der deler viden med både NOGEN og ANDRE, så ENHVER har den viden, som INGEN vil undvære.

Skulle du være blevet inspireret af ovenstående, så kontakt os endelig. Vi fortæller gerne om den proces, vi har gang i og om de muligheder, der vil være i din organisation.

Vidensdeling er et mantra i dag, og mange taler om, at virksomhedernes kapital i dag er medarbejdernes viden.

Vidensdeling handler om på bedst mulig vis at udnytte den viden og de ressourcer, der allerede eksisterer. Den handler også om at skabe ny viden og dermed bidrage positivt til organisationens performance.

Deling af viden bidrager desuden til at give en stærkere og en mere konkurrencedygtig forretning, og det fører til udvikling, ny indsigt og nye produkter, fordi vi skaber en kultur, hvor medarbejderne hjælper hinanden og aktivt stiller deres viden til rådighed.

 

 


Ældre opslag Nyere opslag


Indsend en kommentar

Bemærk, at kommentarer skal godkendes, før de bliver offentliggjort