Feedback som værktøj gives fra leder til medarbejder, fra kollega til kollega, fra medarbejder til leder, fra kunder/borgere til organisationen, fra alle til alle.
Feedback er et effektivt værktøj, der kan gøre os bedre til vores arbejde, specielt når vi bruger det struktureret og med afsæt i en positiv hensigt. Det skaber værdi, når vi bruger feedback på den rigtige måde.
Det er ikke uden grund, at vi støder på den konstant, når vi handler på nettet, har været på uddannelse eller overnattet på hotel.
Det er heller ikke uden grund, at virksomheder i dag fokuserer på en god feedbackkultur og prioriterer, at alle i organisationen lærer det kommunikative feedbackhåndværk. Vi ved, at gevinsterne er mange.
- En velfungerende feedbackkultur fremmer bundlinjen positivt (Center for Effective Organisations (CEO) og Center for Cooperative Productivity)
- en lavere personaleomsætning (Gallup – arbejdspladser med regelmæssig feedback har 15% lavere personaleomsætning)
- innovationen og udviklingen, hvor organisationen selv føder ideer
- trivslen, arbejdsglæden og motivationen
Lad os hjælpe jer godt på vej
En feedbackkultur opstår og udvikles ikke af sig selv. For at udvikle en feedbackkultur til at blive en del af en organisations DNA, er det vigtigt, at den enkelte får viden om og trænes i, hvad god feedback er, hvordan den gives og målrettes, og hvordan den bruges i forskellige kontekster.